Każdy, kto chociaż odrobinę interesuje się motoryzacją, wie, że Mercedes Benz to jedna z najbardziej uznanych marek samochodowych na świecie. Z całą pewnością można powiedzieć, że firma odniosła niemały sukces, nieustannie udowadniając, że nie bez powodu zasłużyła na miano motoryzacyjnego lidera. Dzisiaj przyjrzymy się temu, gdzie tkwi przyczyna takiego stanu rzeczy!
Mercedes Benz i jego niecodzienna historia
Ziarno sukcesu niemieckiej marki zostało zasiane już w XIX wieku za sprawą dwójki inżynierów: Gottlieba Dailmera oraz Karla Benza. Początki komercyjnej przygody z pojazdami spalinowymi to jednak nie opowieść o wielkiej przyjaźni pomiędzy wspomnianymi pionierami światowej motoryzacji. Karty historii jednoznacznie wskazują, że Benz i Dailmer wystartowali z własnymi przedsiębiorstwami zajmującymi się produkcją samochodów osobowych kolejno w 1883 i 1890 roku.
Rozdzielone stosunkowo niewielką odległością spółki od samego początku konkurowały ze sobą, starając się dostarczać jak najlepsze pojazdy skierowane do ludzi wyjątkowo zamożnych i wymagających.
Kolejnym etapem ku utworzeniu marki Mercedes Benz, była osobliwa współpraca pomiędzy koncernem G. Dailmera – DMG (Dailmer-Motoren Gessellschaft) a Emilem Jellinkiem – austriackim miłośnikiem motoryzacji i przedsiębiorcą. To właśnie dla tego drugiego firma wyprodukowała pod koniec XIX wieku pokaźną flotę aut. Wśród niej znalazł się pojazd, na którego pokładzie Jellinek wystartował w wyścigu w 1899 roku. W zawodach wystąpił on pod pseudonimem Monsieur Mercedes (Mercedes było także imieniem jego córki), co miało bezpośredni wpływ na – podjętą w 1901 roku – decyzję o zastrzeżeniu nowej nazwy marki.
Następna część układanki to wybuch pierwszej wojny światowej, który przyniósł ze sobą wiele zmian politycznych, ekonomicznych i gospodarczych. W marcu 1926 roku, w wyniku oficjalnego porozumienia, koncerny Dailmera i Benza zostały połączone, tworząc – obecnie doskonale znaną nam markę – Mercedes-Benz.
Niemieckie innowacje
Mercedes-Benz to dziecko inżynierów, dlatego nikogo nie powinien dziwić fakt, że firma od samego początku dostarcza światu coraz lepsze technologie, które wykorzystywane są na masową skalę nie tylko w autach spod znaku trójramiennej gwiazdy. Co więcej, koncern dorobił się swojego własnego centrum badań i innowacji, tzw. Mercedes-Benz Innovation Lab, które ma swoją siedzibę w stolicy Niemiec.
O jakie rozwiązania został wzbogacony świat motoryzacji dzięki marce naszych zachodnich sąsiadów? Można wśród nich wymienić między innymi: opracowanie strefy zgniotu, ABS, hydrauliczne układy hamulcowe czy zamki w drzwiach. Z tych patentów korzystamy do dzisiaj i trudno wyobrazić sobie samochód, który nie byłby w nie wyposażony.
Nienaganna reputacja
Od samego początku docelowymi klientami Benza i Dailmera były osoby bogate, a obracanie się w takich kręgach nie pozwalało na wpadki czy pojawianie się negatywnych wizerunkowo sytuacji. Dbanie o reputację było (i jest) dla Mercedesa rzeczą zupełnie naturalną, o którą koncern dba każdego dnia. Widoczne jest to nie tylko w doskonałej jakości produktów, ale także w znakomitej obsłudze i fantastycznym wsparciu pozakupowym. Nie da się ukryć, że wchodząc do salonu Mercedesa (na uwagę zasługuje odświeżony salon Mercedesa – Witman w Gdańsku), można poczuć się wyjątkowo – i to z wielu różnych powodów. Auta niemieckiej produkcji mówią same za siebie, oferując doskonałe osiągi, bezpieczeństwo i niezawodność.
Auta dla wszystkich
Chociaż samochody firmy bez wątpienia mogą być uznane za produkty premium, to jednocześnie przeznaczone są dla każdego. Doświadczenie zebrane podczas ponad 120-letniej historii docenią bowiem nie tylko koneserzy szalenie mocnych, sportowych aut, ale także osoby, które swoimi Mercedesami chcą po prostu podróżować z całą rodziną.
Możliwe jest to nie tylko dzięki wprowadzaniu odpowiednich standardów, ale także poprzez szeroką gamę modeli, spośród której można dobrać idealny samochód dla swoich potrzeb.